Antigua Guatemala 4/4



Aesthetic Conflicts in Antigua Guatemala 4/4
衝突的美感 古城安地瓜 4/4



Antigua Guatemala / 安地瓜‧瓜地馬拉
by Don Schumann



"Muy Noble y Muy Leal"
("Very Noble and Very Loyal")


(My apologies to all English speakers for posting original published article in in-flight magazine in Traditional Chinese. Please make good use of your internet translator!)


這裡是我見過最美麗的城市。夾在三座火山之間的一個山谷,漆黑火山岩鋪成車道,路牌由綴花陶瓷製成。放眼望去,除了兩層樓的市政大樓之外,保留完整五顏六色的西班牙殖民式一層樓街坊。中央公園(Parque Central)是這個城市的心臟。廣場中被重建的噴泉成為最受歡迎的碰面地點。在中央公園邊角的聖塔卡韃琳娜拱門(Arco de Santa Catarina)是安地瓜許多著名的建築地標之一。大約由八十個市街區塊所組成這樣一個迷人的城市,每每走入美得讓人心碎的中庭後,才能發覺古老斑駁的牆壁之後掩藏著精心佈置的露天咖啡館,在那裡肯定能夠享受到最佳的咖啡和曼妙的餐食。


出身自一個多國文化家庭背景的我,多年來總以為凡事見怪不怪,直到見識到基督教文化居然可以和穆斯林藝術兼容並存,揉合出全新美感的建築工法,同時解構了我重新看待世界的眼光。一個月後,在飛回美國的班機上,我不但經歷了無以倫比的衝突洗禮,也增長了不少拉丁美洲的智慧,同時,異國文化和美感滋潤著我的身心。對我而言,這是一趟背包滿載、難以抹滅的旅程。









More eye-catching Antigua Guatemala pictures at,

Ruins and Remains

Windows and Doors

Antigua Guatemala Dine about Town

Living Life under Erupting Volcán de Agua




Comments

Popular posts from this blog

Steinau an der Straße 8/8

Wonderful World

Most Vermicelli Rice Noodles Not Rice at all

Setbacks

War Frenzy 1/3